ریچتراک

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ریچتراک یونگهاینریش

ریچتراک از مهمترین دستگاهای انبارداری است که بر خلاف لیفتراک برای راهروهای باریک تر و برای فعالیت در داخل انبار یا خارج انبار با سطوح صاف طراحی شده است که از مهمترین ویژگی آن میتوان به ابعاد کوچک و جمع و جور آن و نحوه قرارگیری صندلی اپراتور به پهلو و توانایی جابه جایی پالت از 1 تا 2/5 تن تا ارتفاع 14 متر اشاره کرد.

در سال 1956 شرکت یونگ هاینریش آلمان برای اولین بار در جهان به این تکنولوژی دست پیدا کرد و یک قدم بزرگ در جهت استفاده بهینه از فضای انبارهای قفسه بندی شده برداشت و اولین دستگاه ریچتراک توسط این برند ساخته شد. بیش از شصت سال است برند یونگ هاینریش آلمان توانسته است، با وجود رقابت تنگاتنگ در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات انبارداری در صنعت لجستیک با وجود بازار گسترده و تنوع محصولات، تکنولوژی ویژه ای در ریچتراک های تولیدی خود به عمل آورد که به سطح کیفی بهتری نسبت به برند های مشابه خود در سراسر جهان دست یابد. آخرین نوآوری متخصصان شرکت یونگهاینریش تولید دستگاه ریچتراک مدل ETV 216i است که برای اولین در جهان دارای باتری لیتیومی برای حداکثر بهره وری است.

reach-truck-content-image-2.jpg

نحوه عملکرد دستگاه ریچتراک


همانطور که گفته شد دستگاه های ریچتراک به نسبت دستگاه های  لیفتراک برقی طول کلی کمتری دارند و این به سبب وضعیت متغیر شاخک ها و دکل می باشد. به بیان ساده تر هنگام برداشتن پالت از قفسه توسط ریچتراک دکل و شاخک ها در بیرونی ترین حالت ممکن قرار می گیرند و پس از بلند کردن پالت از قفسه به سمت داخل دستگاه حرکت می کنند که به این عمل اصطلاحا "ریچ کردن " می گویند.
عمل ریچ کردن باعث نزدیک شدن نقطه ثقل ریچتراک و پالت بار می گردد که منجر به افت ظرفیت دستگاه و کاهش طول کلی دستگاه نسبت به دستگاه های لیفتراک برقی یا دیزل وگازی شود.
4.jpg
5.jpg
مزایا و ویژگی های ریچتراک یونگ هاینریش آلمان
1-ابعاد کوچک دستگاه نسبت به سایر تجهیزات انبارداری مانند لیفتراک
2-قابلیت جابجایی پالت ها از 1 تن الی 2/5 تن تا ارتفاع 13000 میلی متر
3-افت ظرفیت کمتر نسبت به سایر تجهیزات انبارداری مانند لیفتراک یا استاکر
4-کار کردن با دستگاه  به مدت زمان 2شیفت کاری (16 ساعت) تنها با یکبار شارژ باطری و عدم نیاز به باطری اضافی و یدکی که منجر به صرفه جویی در هزینه می شود.
5-مجهز به دو نوع باطری آب اسیدی و باطری لیتیومی بر اساس نیاز مشتری
مجهز به تکنولوژی بازیابی و احیا انرژی در هنگام ترمز گرفتن به میزان 15% که باعث کاهش مصرف انرژی و شارژ مجدد دستگاه میشود. ( energy recovery )
6-عدم آلودگی محیط و عدم آلودگی صوتی در انبار
7-مجهز به نسل چهارم  موتورهای پر قدرت سه فاز AC  بدون نیاز به تعویض ذغال و کاهش هزینه های نگهداری آن
8-مدل متناسب با فضای داخل و خارج انبار به دلیل وجود چرخ های سوپرالاستیک توپر یا همان چرخ لیفتراکی که در سطوح بتنی و آسفالت قابل استفاده است.
9-مدل بسیار مناسب با قابلیت گردش به چند جهت برای جا به جایی بارهای طویل به لطف وجود موتور  Steeringبر روی تمام چرخ ها و جهت گیری تمام چرخ ها به صورت همزمان
10-کار کردن دستگاه در شرایط سردخانه ای تا دمای 30- درجه
11-دارای سیستم کاهش سرعت سرپیچ ها به صورت اتوماتیک   (cave control) جهت افزایش ایمنی دستگاه و جلوگیری از آسیب رسیدن به اپراتور